Test Kawasaki ZR-7

19. prosince 2009 v 9:36 | Vacour |  Technika
Pokračujem v seriálu článků do rubriky Technika. Další mašina pod drobnohledem bude Kawa ZR-7. Článek jsem převzal a přeložil (nebo jsem se o to alespoň pokusil-snad to bude dávat smysl) z jednoho zahraničního webu.




Hned na první pohled je jasné, že Kawasaki ZR-7 kombinuje současný i klasický styl. Karoserie jasně značí ZR jako motorku, která byla představena okolo roku 2000. Nicméně detaily jako velký olejový chladič a řídítka ve stylu superbiků říkají, že tento motocykl jde ruku v ruce se současnými módními trendy. Snad nejlepší způsob, jak vyjádřit ZR-7 je spojení "průměrný chlap z motocyklového světa".
Není to ani povaleč, ale není ani profesionální sportovec. Přesto vyniká v mnoha ohledech. Nejvíc je ale určen pro všeobecné použití se sportovním nádechem-ale s ohledem na přiměřené provozní náklady. Nazvěme to motorka pro aktivní životní styl.
K vytvoření tak univerzální motorky, Kawasaki začala s úplně novým dvojitým kolébkovým rámem z ocelových trubek. Zadní odpružení Uni-Track umožňuje nastavení dle zatížení. Dunlop Sportmax obuté na 17-ti palcových kolech jsou vepředu bržděné párem dvou-pístovch třmenech působících na 300mm kotouče, a na 240 mm kotouč vzadu.


Sedadlo je poněkud nakloněné dolu směrem k přední části, přičemž menší postavy tak snadněji dosáhnou na zem. Nádrž, zůžená kolem kolen, dodává jezdci vyzáblejší pocit z motorky. Začínajícím jezdcům, kteří si zakoupí ZR, to jistě dodá trochu víc pohodlí. Baňatá nádrž nevypadá jako dost velká na to, že se do ní vejde 22 litrů pohonných hmot. Ale vejde. Sedadlo v šikmé poloze může být pro někoho nakloněno příliš dopředu. Cítil jsem, jako bych byl připraven přelítnout přes řidítka. Oproti jiným motorkám tak máte na rukou větší váhu. Mírně vystrčený zadek, superbike-stylizované řídítka ale usazují jezdce v dobré, mírně dopředu nakloněné jízdní pozici. Na dokončení ergonomické stránky, nízko položené stupačky jsou přímo pod jezdcem a umožňují tak jezdit v celkem uvolněné pozici.
Vzhledem k tomu, že Kawasaki utratilo dost peněz na vývoj moderní šasi, inženýři, kteří měli na starost pohonnou jednotku, museli použít již dříve vyvynutý motor společnosti. Historii použitého motoru, lze vystopovat až ke Kawasaki Z-1 - 738cc vzduchem/olejem chlazený motor sice není moc ze současnosti, ale rozhodně není špatný. Bez chlazení kapalinou je motor levnější na výrobu, jednodušší na údržbu a lehčí. A díky mnoholetým zkušenostem s výrobou tohoto motoru, by to měl být opravdový "držák". Vrtání 66,0mm a zdvih 54,0 mm v kombinaci s relativně malými 32mm Keihin karbutátory znamená, že motor se poměrně pomalu vytačí odspoda. Nástup síly je znát až při dosažení středních otáček.
Jedinou nevýhodou zřejmou již po prvním pohledu na specifikace motorky je pěti-rychlostní převodovka. Při popisu práce, pro kterou byl tento motocykl navržen, by jste si pomysleli, že šestka je samozřejmostí.


Budíky mají klasické linie. Palivoměr je velké plus pro ty, kdo zapomínají po natankování resetovat počítadlo .


Od chvíle, kdy je stlačeno tlačítko startéru, ukáže ZR-7 její přívětivý charakter. Pootoční s plynem produkuje příjemné zvuky, motor zní rušnější než kapalinou chlazení bráškové. Průběh spojky je lineární a dobrý pro ty, kteří na tomto moto stráví mnoho kilometrů. Zatímco reakce motoru na otočení s plynem ve spodních otáčkách by mohla být trochu ostřejší, od 3000ot/min a výš už je to v pořádku. Bohužel mezi 4500 a 6000 ot. / min jsou cítit trošku vibrace - přesně tedy tam, kde mnozí stráví velkou část svého jízdního času. Zatímco vibrace v řidítkách a ve stupačkách nejsou moc cítit, dobrý kousek brnění se ale dostane na vaší ... ehm ... prostřední část těla. To je umocněno skutečností, že pěti rychlostní převodovka činí motorku bouřlivou při vyšších rychlostech. Komentář jednoho testera: "Když jsem byl na pátým rychlostním stupňi, snažil jsem se pořád řadit šestku."


Po městě zvládá měkké odpružení úkol absorbovat nerovnosti se sebejistotou. Venku z města v zatáčkách ale dokáže odpružení již omezit. V hrbolatějších částech vozovky se zejména předek snadno rozhodí. Připisuji to skutečnosti, že odpružení a tlumení umožňuje minimální odskok. Toto se ale stává pouze více temperamentním jezdcům. Při vyšších rychlostech, může počáteční měkké aplikování brzdného účinku předních brzd také způsobit jisté znepokojení pro jezdce začátečníky, kteří nemají tolik sebevědomí.
Náš jezdec měl pocit, že ZR-7 je ideální motorka do města. Šikmé sedadlo směrem dopředu a vibrace byly hlavní výtky. Všichni se shodli, že Kawasaki byla doma i na klikatých silnicích.
Tohle všechno nabízí prodejci Kawasaki za 5699 dolarů, což myslím odpovídá skutečné hodnotě motorky. Dobrý vzhled a solidní podvozek, který funguje dobře v různých situacích. Motor dodává dostatek energie a má i slušný dojezd díky své 5,8 galonové (21.9 l) nádrži. Další překvapení pro motorku v této cenové kategorii jsou palivoměr (jakmile ho budete chvilku používat, bude vám na ostatních motorkách chybět), centrální stojan a volitelné příslušenství v podobhě zavazadel určené speciálně pro motorku. Zatímco v ZR-7 nemusí mít důvěru závodníci, poslouží perfektně nováčkům, lidem co začínají po nějaké době znovu jezdit, nebo komukoliv, kdo chce sportovní a všestraný motocykl.


Specifikace
Doporučená maloobchodní cena: 5699 dolarů
Typ motoru: vzduchem/olejem chlazený, řadový, 4-taktní čtyřválec
Zdvihový objem: 738cc
Vrtání x zdvih: 66,0 x 54,0 mm
Převodovka: 5-rychlostní
Rake / stopa: 25.5 deg./3.7 palců (93 mm)
Rozvor: 57.3 in. (1455 mm)
Kapacita nádrže: 5,8 gal. (21.9L)
Mokrá váha: 509 liber (231 kg)

Tento článek se původně objevil v prosinci 2000 ve vydání Sport Rider.
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 lukyno lukyno | E-mail | 3. srpna 2011 v 22:06 | Reagovat

Dobrý článek. 8-)

2 SergiooN SergiooN | E-mail | 16. ledna 2017 v 21:59 | Reagovat

I found this page on 18th place in google's search results. You need some search engine optimization. Many webmasters think that seo is dead in 2017, but it's not true. There is sneaky method to reach google's top 5 that not many people know. Simply search for:  pandatsor's tools

3 TomkoQ TomkoQ | E-mail | Web | 18. ledna 2017 v 15:07 | Reagovat

Máte spoustu zajímavých článků

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama