Lipno - 5.6.2011

11. června 2011 v 8:58 | Petřev |  Vejlety - Kronika Gangu
Výlet téměř na chlup stejný jako byl 29. 5. 2011 se zrodil v neděli 5. 6. 2011. Akorát v trochu oslabené sestavě. Začali jsme ve složení jen já a Dwořka. Odehrálo se to asi takto.

Datum: 5.6.2011
Sestava: Peťa, Dwořka

Ráno jsme s Dwořkou telefonovali a já vnuknul nápad projet se na motorce. Ondra po chvilce váhání souhlasil, ale s tím že má moto v Homolích. Tudíž jsem ho tam musel dovézt. Ještě jsme volali Vacourovi, jenže ten měl moc práce ve svém novém bydle a tak nejel. První komplikace nastala s přilbou. Jak je všeobecně známo, Dwořka má v hlavě hooodně vědomostí a z toho vyplývá velká hlava. Nu a já přihlouplý mám hlavičku malou, a to, co z toho vyplývá, si domyslíte sami :-). A tak po nasoukání Dwořkovo hlavy do mé s-kové staré přilby jsme mohli vyrazit k Dwořákům domů. Tam vše již proběhlo v pořádku a my mohli vyrazit na onen výlet. Po doplnění tekutin do našich ořů na Včelné jsme vyrazili přes Kameňák a dále po éčku na Krumlov, za Krumlovem odbočili na Prachatice. Za Chvalšinama jsme obočili na Ktiš a dále přes Zbytiny na křižovatku, kde se doprava jede na Prachatice a doleva na Volary. Ale jelikož jsme se pár hodin před výletem bavili o lanovém parku, zatočili jsme na Prachatičky, kde se nachází lanový park Libín. Dwořka chvilku váhal, jestli jsme to nepřejeli, ale nikoliv. Za odbočkou, na onen park se nacházelo velké parkoviště pro návštěvníky a dál do kopce na Libín byla značka se zákazem vjezdu. Ale jelikož značky jsou pro srábky, což my rozhodně nejsme, značku jsme ignorovali a už jsme si to pelášili nahoru. Po zaparkování u místního pětihvězdičkového hotelu jsme šli na limču do stánku s občerstvením, který se nacházel kousek od parkoviště, hned vedle rozhledny. Já neměl u sebe ani floka, proto Dwořka musel celou cestu platit za mě J. Koupil mi sifon a lístek na onu rozhlednu. Chtěli jsme ukecat prodavačku limonád, klobás a vstupenek na věž, abychom místo 10,- platili 5,- dětskou, ale slečna byla neoblomná. Dokonce ani kompromis za 7,- se jí nezdál dobrý nápad. Nu co, moje prachy to nebyly, takže Dwořka vyplajz 20,- za oba a už jsme si to štrádovali nahoru na výhled po okolí. Po nekonečném výstupu asi 1 265 985 schodů, jsme zpocení a udýchaní byli konečně nahoře. Chvilku nám z toho výhledu nebylo dobře, ale nakonec jsme se krásně podívali po okolí. Viděli jsme Prachatice, jejich fotbalové hřiště s oválem, Kleť, Temelín, Budějce byly za kopcem a také do zahraničí jsme dohlédli. V dáli za kopci jsme pomocí místních ,,mapviews" poznali naše oblíbené zimní středisko Sternstein. Ještě musím zmínit, že nás po celou dobu od zaparkování pronásledovala místní havět, v podobě mušek, kterých zde nebylo málo. Po slezení zpět na pevnou zem, jsme se šli podívat na ten slavný lanový park, který se nachází v lese, pár desítek metrů od rozhledny. Tam se nacházelo pár lidí, kteří si chtěli hrát na horolezce a zakoupili vstupenky do ráje lan, sedáků, stromů, houpaček, karabin, … Po chvilce pokoukání nás opět začala otravovat již zmíněná havět a tudíž jsme vyrazili zpět k našim strojům. Kousek od nás byla ustájená nějaká cestovní Aprilia, na které po chvilce odjel zřejmě místní šéf. Pěkná to motorka, jsme usoudili. Poté jsme ale již vyrazili zpět po cestě a dále na Volary, s tím, že to okolo Lipna vezmeme pak domu. Po zdravení našich protijedoucích kolegů Dwořka náhle zastavil někde u obce Pěkná a konstatoval, že proti nám jel Šošon. Tak jsme to otočili s tím, že ho dojedeme. Po chvilce ho vidíme stát na odpočívadle u silnice a tak jsme zastavili a prohodili pár slov. Poté se Šošon rozhodl, že pojede snáma na Lipno a pak domu, pokud ale pojedeme normálně jako lidi. Vysvětlili jsme mu, že jsme lidi a proto tak také jezdíme. A tak jsme všichni společně vyrazili přes Želnavu, Pernek až do Horní Plané. Tam jsme se jeli podívat dolu k převozu, jak je zvykem a chtěli jsme posedět v místním stánku s občerstvením. Bohužel byl zavřený jak minulý týden, proto jsme si jen na chvilku sedli na lavičku u vody a koukali, jak dva postarší páry startují plachetnici a vyráží na širé Lipno zaplachtit. Poté jsme se dohodli, že si pojedeme dát někam Radka. Vyrazili jsme tedy na náměstí, kde jsme sedli ke stolu na zahrádce. Dali jsme tři Radky a koukali do jídeláku. Musel jsem se opět optat Dwořky, co mi koupí. Nakonec jsme si objednali jen já a Lubo, Dwořka nic nevybral. Šošon si dal vepřový řízek s bramborem a já smažák s americkým bramborem. A bohužel jsem udělal velikou chybu. Nevím, jak dobré měl jídlo Šošon, ale já to měl hnusné (jak dámské cikánské přirození). Smažák bych chutí přirovnal k pryži a americké brambory nebyli úplně usmažené. A hlavně to byla ultra dětská porce. Nicméně jsme to snědl, krom oblohy, nechtěl jsem totiž dostat krvavou srajdu :-) … poté jsme dali ještě druhého Radka, který už byl ovšem teplý jak ranní moč. Po zaplacení (Dwořka mi půjčil 2 čenta) jsme vyrazili k domovu. Kousek před Lipnem nás chytl menší deštík. Byl sice krátký, nicméně kapky byly docela velké, tak jsme zajeli k silnici pod strom a Šošon s přilbou ala kokos bez plexi si stěžoval, že ho bolí xicht :-). Po zbavení zbytečné tekutiny v močovém měchýři jsme vyrazili dále přes Lipno směr Dolní Dvořiště. Kousek od hranic jsme počkali s Dwořkou na Luboše, který se bál svého Drakouše naklánět v místních zatáčkách a tudíž se trochu zdržel. Dwořka mezitím šel znova se psem. Když Šošon dorazil, opět proběhla již známá tipovačka, kolik potkáme kurev. Já tipoval 12, oni 13 a 14. Šošon potřeboval natankovat a tak jsme mu doporučili benzinu na hranicích ONO, která je nejlevnější. K našemu překvapení hned na křižovatce stály 3 kurvičky a tak na benzíně padl nápad, měnit tipy. Nakonec jsme to nechali a vyrazili směr Kaplice. K našemu překvapení jsme cestou potkali už jen dvě a tudíž konečný počet byl překvapivě jen pět. :-O … U odbočky na Boršov jsme se oddělili se Šošonem a jeli k Dwořkům. Tam se Ondra najedl, převlekl, nasoukal do mé menší helmy a jeli jsem k nám do garáže. Tam Dwořkovi ještě volal Patrik Břehovský, že v práci ukradl pár piw a pozval Dwořku na tento výjimečný nápoj. Ondra samozřejmě nepohrdl. Já jsem šel domu a večer jsem jel ještě do Bjna.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.